Discussieren kun je leren

Discussiëren

Steeds meer mensen komen in aanraking met DKJL. Sommige scholen nemen DKJL op in het curriculum en werken al jaren met ons lesprogramma. We zijn dankbaar voor hun enthousiasme.

 

  • Basisschool Samenspel, Amsterdam Zuidoost

    Basisschool Samenspel, Amsterdam Zuidoost


    "Wij werken in groep 3 t/m 8 al jaren met het programma ‘Discussiëren kun je leren’. Hierin komen woordenschat, academische taal, kennis van actuele onderwerpen, mondelinge taalvaardigheid en burgerschap bij elkaar in de vorm van stevige discussies, die in de groepen worden gevoerd.
    Wij nemen elk jaar met veel plezier deel aan de Amsterdamse debatbattle!"
     
    - Marijke van Amersfoort, directeur Basisschool Samenspel, Amsterdam Zuidoost
  • OBS Wheermolen, Purmerend

    OBS Wheermolen, Purmerend


    "DKJL maakt de problemen rondom het lenen van geld bespreekbaar."
     
    -leerkracht OBS Wheermolen Purmerend
     
  • OBS De Burght, Amsterdam

    OBS De Burght, Amsterdam


    "Als ik iemand een prijs zou mogen geven voor het stimuleren van begrip en liefdevol samenleven, dan is het de organisatie van DKJL. Aanwezig zijn bij de Amsterdamse Debatbattle was weer een feest; we hebben zo leuk met kinderen van andere scholen gepraat over wie we kanshebbers vonden en de sfeer was uitstekend."
     
    - Pamela Hoogeveen, leerkracht OBS De Burght Amsterdam
  • Open Schoolgemeenschap Bijlmer, Amsterdam Zuidoost

    Open Schoolgemeenschap Bijlmer, Amsterdam Zuidoost


    "Ik zag leerlingen echt loskomen tijdens het debat, zag ze in een andere rol dan gebruikelijk."
     
    - Jolijn Verwest, docent Nederlands Open Schoolgemeenschap Bijlmer
  • OBS Weidevogels, Purmerend

    OBS Weidevogels, Purmerend


    "Het werd steeds veiliger in de klas, kinderen durfden steeds meer hun mening te geven."

    -Margriet Reynders, directeur OBS Weidevogels Purmerend
  • Holendrechtschool, Amsterdam

    Holendrechtschool, Amsterdam


    "DKJL blijft hangen; na de lessen hebben de leerlingen het nog steeds over de stellingen en hun argumenten."
     
    -Wendy Krolis, leerkracht Holendrechtschool