Discussieren Kun Je Leren

Discussiƫren
Effect

DKJL BEWIJST HAAR EFFECTIVITEIT VOOR JONGEREN AL VIJFTIEN JAAR IN DE PRAKTIJK.

DKJL voorziet in de behoefte van opdrachtgevers om een zeer diverse doelgroep te bereiken en te bedienen. Landelijk hebben verschillende bewindspersonen kennisgemaakt met onze programma's en het belang van DKJL onderschreven. Zij gaan met een shot energie en nieuwe ideeƫn terug naar kantoor.

 

De Universiteit Utrecht (Stark, 2017) heeft onderzoek verricht naar het effect van het programma. Dankzij DKJL kunnen leerlingen beter omgaan met verschillen tussen mensen. Vooroordelen nemen af. Al deze effecten zijn op lange termijn meetbaar.

 

Opvallend is dat kinderen aangeven na het project over minder burgerschapsvaardigheden te beschikken. Waarschijnlijk doordat de deelnemers kritischer gaan kijken naar hun eigen vaardigheden en zo mogelijk tot een realistischer inschatting komen.

 

MEER WETEN? 

 

CONCLUSIE? WE ZIJN NOG LANG NIET UITGEPRAAT. 

 

Programma's van DKJL krijgen landelijke aandacht. Bijvoorbeeld: Goedemorgen Nederland, NOS Journaal, het Jeugdjournaal en in landelijke dagbladen zoals de Volkskrant en het Parool.

 

HET ONTSTAAN VAN DKJL IN HET NOS JEUGDJOURNAAL.