Discussieren kun je leren

Discussiëren

Intake verslag 2020/2021

 

Voorbereiding

1. Projectinformatie 

2. Stellingen  

3. Agenda 

4. Datum debat / afsluiter op de school 

5. Datum evaluatiegesprek 

 

Bij ADB21 BLIJF GEZOND 

1. Toestemmingsformulier ouders/voogd  

2. Tijdslijn met sleutelmomenten: ADB21 

3. Programmabrief of flyer voor de debatbattle 

4. woordenschatscripts en hand-out slides Powerpoint ADB21 

 

Sleutelmomenten van dit gesprek: doel en verwachtingen afstemmen, vragen wegnemen, tijdslijn/ agenda doornemen,  concrete afspraken maken.

 

Begin = ALTIJD ODAT 

Onderwerp = Projectnaam, DKJL masterclasses en evt. debat(battle) 

Doel = kennismaken, informeren over programma, wederzijdse verwachtingen afstemmen, afspraken maken m.b.t.  ieders rol tijdens de lessen en de debatbattle. 

Aanpak = informatie uitwisselen en afstemmen over de beginsituatie . 

Tijd = 30 minuten. Vraag hoeveel tijd er is, en of mag je uitlopen. 

 





Achtergrondinformatie

“Hartstikke leuk dat je interesse getoond hebt in DKJL/ meedoet aan"

Check: zit je inhoudelijk op één lijn? Vertel een DKJL anekdote. Leg uit:  waarom werk jij voor DKJL?

 

 







Startfase  

 

 

 








Bij laag niveau

 






Informeren over programma

Aan de hand van de tijdslijn. 

Stellingen lessen en evt. debatbattle.

 

 


In de klas

Afstemmen rol van de leerkracht in elke les.

Orde houden? Les niet verlaten. Hulp bij schema’s


Nalopen

Laatste afspraken maken. 

Check samen de planning inclusief het evaluatiegesprek (per video)

Contactgegevens achterlaten.


Tot slot

Eventueel extra aandachtspunten voor collega masterclassdocenten?

 

 


Hartelijk dank voor het invullen.

Velden gemarkeerd met een (*) zijn verplicht.