Discussieren kun je leren

Discussiëren
ONZE SAMENWERKINGSPARTNERS

ONZE SAMENWERKINGSPARTNERS

Samen bereik je meer. Daarom werkt Stichting Discussiëren Kun Je Leren samen met een aantal samenwerkingspartners om haar doelen te bereiken. 

 

Esther Veerman (gemeente Edam-Volendam): “We hebben de samenwerking met DKJL als superfijn ervaren! Er wordt meegedacht, er is een strakke en heldere organisatie en de contactpersonen zijn goed bereikbaar. Het optuigen van de het evenement op de dag zelf, ging super gestroomlijnd. Daardoor had niemand stress! Wij weten wel wie we bellen als er discussie gevoerd moet worden!”

 

Onze samenwerkingspartners 2019: Stichting Amsterdammer van het Jaar, Stichting Art.1, CPNB, Fawaka Ondernemersschool, Jongerencultuurfonds, de Kinderombudsman, Menzis, OBA, Studio LA, Unicef & de Weekendacademie.

 

Daarvoor: Bibliotheek Utrecht, CPS, GGD Amsterdam, Joep Lange Instituut, Ninsee, stichting Stadsmakertjes & de Vreedzame School.

 

Gemeenten: gemeente Almere, gemeente Amsterdam, gemeente Alkmaar, gemeente Breda, gemeente Hoorn, gemeente Velsen, gemeente Edam-Volendam, stadsdeel Amsterdam Oost, stadsdeel Amsterdam West, gemeente Purmerend, gemeente Zaanstad, gemeente Midden-Groningen, gemeente Waalwijk, gemeente Heusden, gemeente Loon op Zand & gemeente Nissewaard.

 

Met dank aan: Arnaud Schulte Fischedick/ Studio Korte Leidse, stichting Florentine, Fonds 21, BJACOW, het ministerie van SZW, het ministerie van OC&W, Hogeschool van Amsterdam, Universiteit Utrecht, de Balie, Muziekgebouw & Q Factory.

 

DKJL heeft sinds 1 januari 2014 een ANBI-status.

 

Referenties: 

Marjolein Moorman (onderwijswethouder gemeente Amsterdam): “Wat ik heel erg belangrijk vind, en dat is ook waarom we DKJL subsidiëren, is dat eigenlijk alle kinderen zeggen: ‘Wij willen zo graag met elkaar samenleven. Wij willen zo graag ons in elkaar verdiepen’. Dat vind ik zelf ook belangrijk. Daar strijden we elke dag voor.”

 

André Rouvoet(voorzitter Zorgverzekeraars Nederland): “Wat een goed debat was dit, met goede argumenten van de debathelden op het podium en een mooi interactief debat over stellingen met de scholieren in de zaal! Nuttige adviezen voor de zorgverzekeraars en de gemeente!”

 

Resalieke Vlieger (projectmanager Week van het Geld/ Wijzer in Geldzaken): “Jullie formule werkt! Ik ben bij jullie debatbattles geweest. Het plezier én de professionaliteit spatten ervan af. De leerlingen weten zich uitstekend te verwoorden. Vaak duidelijker en mooier dan een volwassene.”

 

Simone Kukenheim (voormalig onderwijswethouder gemeente Amsterdam): “Amsterdammers zijn al mondig, maar sommige mensen vragen zich af: ‘Wat is er aan de hand met onze kinderen?’ Nou, wat er aan de hand is, is Discussiëren Kun Je Leren. Ik wil het hele team ontzettend feliciteren en een groot compliment maken voor wat jullie al tien jaar in Amsterdam neerzetten.”

 

Jetta Klijnsma (voormalig staatssecretaris Sociale Zaken en Werkgelegenheid): “Discussiëren Kun Je Leren werkt heel aanstekelijk. Het valt me echt op dat jongeren naar elkaar luisteren. Ze komen met tips voor mij. Dat is écht een cadeautje.”

 

Shaker (Global Dance Centre): “Dankzij mijn werk ontmoet ik jongeren met verschillende achtergronden. Wij hadden de eer om de act tijdens de debatbattle te verzorgen. Ik heb al veel gezien, maar dit evenement raakte me. DKJL draagt bij aan een betere toekomst voor de jeugd.” Online over DKJL: “They are doing an amazing job!”

 

Jerzy Soetekouw (wethouder sociaal domein gemeente Almere): “Het goede gesprek over een moeilijk thema is gevoerd. Complimenten het was echt waanzinnig. DKJL is een fantastisch initiatief omdat het talent van kinderen naar voren komt, ze leren voor zichzelf opkomen en dat het niet eng is om je eigen mening te verkondigen.”

 

Roy Vinke (GGD Amsterdam): “De energie spat van het debat af. Aan Chantal kun je zien dat ze dit al jaren doet. DKJL spreekt de taal van de doelgroep en gaat geen gevoeligheden uit de weg. De stelling (hiv is je eigen schuld) ‘schuurde’ maar langzaam kwam het besef dat we het daarover móesten hebben om verder te kunnen.”

 

Docent Hogelant: “Deze mensen snappen het. DKJL is gewoon goed onderwijs.”

 

Student ROC: “Jullie luisteren echt naar ons. Jullie doen het écht heel goed.”

 

Student ROC: “Jullie hebben geen oordeel. Jullie praten op een leuke manier en zijn geïnteresseerd in andermans mening.”