Vul dit formulier in na afloop van het intakegesprek. Vul je mailadres en dat van andere masterclassdocenten die gaan lesgeven op de school in, dan ontvangen jullie automatisch een kopie van het verslag.
LET OP: Doet de school mee aan een project? Controleer dan altijd de projectomschrijving of er specifieke vragen voor de de school zijn.
Vergeet ook deze punten niet te bespreken:
Gebruik van PowerPoint en techniek op school
- Vraag of de school werkt met PowerPoint en of dit technisch goed functioneert.
- Achterhaal hoe de presentatie het beste kan worden getoond: moet de masterclassdocent (een eigen laptop meenemen, of kan het via USB of een ander middel?
Duidelijkheid over programma
- Benoem als dat zo is expliciet dat het om een project gaat en dat de jij het aanspreekpunt bent voor de school gedurende het programma.
- Check of de projectomschrijving helder is voor de docent(en) en neem de tijdlijn actief door tijdens het gesprek! Voeg een controlepunt toe: “Ik heb de gehele tijdlijn met de docent doorgenomen.” oid
Toestemmingsformulieren en slotevenement
- Bespreek duidelijk de procedure voor toestemmingsformulieren (indien van toepassing).
- Bespreek het mogelijke slotevenement zodat docenten weten wat ze kunnen verwachten.
Dubbelingen rondom rol van de leerkracht
-
- Combineer de verschillende onderdelen over de rol van de leerkracht tot één punt.
- Specificeer daarbij de volgende punten: Helderheid over aanwezigheid tijdens de les (orde houden, niet de klas verlaten), hulp bij het invullen of begeleiden van schema’s, eventueel woordenschat vooraf aanbieden en herhalen.
Ziekteprocedure
- Leg uit dat bij ziekte van een docent de school zo snel mogelijk contact opneemt met de masterclassdocent en communiceer dit naar planning.
Aankomst en ontvangst MC (specifiek voor VO/MBO)
- Stem van tevoren af waar de MC zich bij aankomst kan melden, zeker bij grotere of minder bekende locaties.
Nalopen
Check samen de planning inclusief het moment van het evaluatiegesprek (per video) - de oorspronkelijke planning is geaccordeerd.
Laat de school weten dat ze je kunnen informeren zodra er wijzigingen zijn in de planning.
Bij kleine wijzigingen graag samen afstemmen, bij grotere weijzigingen de planning betrekken.
Achtergrondinformatie
“Hartstikke leuk dat je interesse getoond hebt in DKJL/ meedoet aan"
Check: zit je inhoudelijk op één lijn? Stem de doelen op elkaar af.
Rol van de leerkracht/ docent
Informeren over programma
Aan de hand van de tijdlijn.
Stellingen lessen en evt. slotevenement (mogelijk toestemmingsformulieren).
In de klas
Afstemmen rol van de leerkracht in elke les.
Orde houden? Les niet verlaten. Hulp bij schema’s
Tot slot
Eventueel extra aandachtspunten voor collega masterclassdocenten?
Hartelijk dank voor het invullen.
Velden gemarkeerd met een (*) zijn verplicht.