Fatima Boutaka
Met meer dan 15 jaar ervaring als leerkracht, coach, spreker en moderator breng ik pedagogische sensitiviteit, gespreksvaardigheden en sociale veiligheid mee, gecombineerd met mijn achtergrond in mindfulness, waarin rust, aandacht en bewustzijn centraal staan.
Via Mindful Class begeleid ik kinderen op het gebied van aandacht, ademruimte en welbevinden. Deze inzichten neem ik mee in mijn werk bij DKJL, waar ik leerlingen ondersteun in denken, luisteren, spreken en samenwerken. Zo leren zij zich te verplaatsen in anderen, hun eigen mening te vormen, argumenten te ontwikkelen en op een respectvolle manier met elkaar in gesprek te gaan.
Ik vind dit belangrijk omdat ik geloof dat leerlingen door te leren luisteren, spreken en samen nadenken niet alleen hun eigen stem ontdekken, maar ook invloed kunnen uitoefenen, veel kunnen bereiken en bijdragen aan positieve verandering. Na jarenlang praktijkonderwijs vind ik het waardevol om nu ook vanuit deze rol bij te dragen aan de ontwikkeling van kinderen.
