Discussieren Kun Je Leren

Discussiëren

Het aanbod van DKJL

Benieuwd wat Stichting Discussiëren Kun Je Leren voor jouw school of bedrijf kan betekenen?

 

Stichting Discussiëren Kun Je Leren staat bekend om eigentijdse discussielessen, masterclasses, docententrainingen en intieme dialoogsessies. Maar ook om grote, feestelijke bijeenkomsten, zoals de debatbattle. Een discussie met bijzondere gasten en authentieke gespreksleiders.

 

Wat levert de methode van DKJL mij op? 

Door de burgerschapsmethode van DKJL worden de mondelinge taal en sociaal emotionele vaardigheden van de leerlingen versterkt. De effecten zijn op lange termijn meetbaar. Door de aanpak van DKJL zullen leerlingen de lessen niet snel vergeten.

 

Benieuwd naar hoe dat er uit ziet? Bekijk hier onze korte aftermovies en visual stories.

 

  • Masterclass en debatbattle

    Masterclass en debatbattle


    In een masterclass van DKJL leren kinderen en jongeren een mening te vormen, te onderbouwen, anderen te overtuigen en waar nodig hun eigen mening te herzien. Naast het versterken van de mondelinge taal besteden we aandacht aan woordenschat, kritisch denken en begrijpend luisteren. Als feestelijke afsluiting van de lessen kunnen we een slotdialoog of debatbattle organiseren. 
  • Docententraining

    Docententraining


    DKJL biedt trainingen aan voor leraren die zelf discussielessen willen verzorgen met behulp van het DKJL-lespakket. De training richt zich op het versterken van mondelinge taalvaardigheden en burgerschap bij leerlingen. Het programma bestaat uit een trainingsdag en een terugkomdag, waarin leraren concrete tools krijgen aangereikt om op een hoger niveau het gesprek met leerlingen aan te gaan.
  • DKJL voor bedrijven

    DKJL voor bedrijven


    Vaak bereiken we onze doelgroepen via het onderwijs, maar DKJL gaat breder. DKJL daagt gemeenten, scholen, bedrijven en organisaties uit om actieve, constructieve ontmoetingen te organiseren. Wij nodigen uit om het gesprek aan te gaan. DKJL prikkelt organisaties om naar kinderen en jongeren te luisteren en om hen vraagstukken voor te leggen die van invloed zijn op hun toekomst.
     
    Het gesprek met een nieuwe generatie stimuleert volwassenen om naar andere oplossingen te kijken en zo toekomstbestendige, duurzame beslissingen te nemen.