-
ONZE MEDEWERKERS
Alle docenten van DKJL hebben ervaring in het werken met kinderen en jongeren en hebben een HBO werk- en denkniveau. Door regelmatige training en bijscholing van onderwijskundigen is de kwaliteit van ons aanbod gewaarborgd. -
Raad van Toezicht
De directie van DKJL staat onder toezicht van drie leden Raad van Toezicht; allen betrokken professionals met brede ervaring in het bedrijfsleven (Frans Biegstaaten), in de politiek (Jerzy Soetekouw), bij gemeenten en in het onderwijs (Cecelle Meijer). De Raad van Toezicht dient als klankbord voor de directie, ondersteunt bij strategische vraagstukken en geeft advies. Daarnaast legt de directie aan de Raad belangrijke voorstellen voor ter goedkeuring. De leden van de Raad van Toezicht komen vijf keer per jaar bij elkaar en zijn onbezoldigd. -
Iniatiefnemer en oprichter Chantal Deken
"Als onderwijskundige, onderwijsadviseur en voormalig leerkracht in de Spaarndammerbuurt vind ik het aanbrengen van vernieuwing in het onderwijs noodzakelijk. Het onderwijs kan denk ik leuker, betekenisvoller en 'meer van nu'. In 2006 ben ik op zoek gegaan naar een effectief curriculum dat de maatschappelijke betrokkenheid van leerlingen vergroot en tegelijkertijd leerlingen met elkaar verbindt. -
DKJL SCHOLEN
Honderden scholen hebben DKJL opgenomen in het curriculum en werken al jaren met ons samen. We zijn dankbaar voor het vertrouwen.
Leerkracht (Satelliet): “Ik ben erg te spreken over de lessen. Ze worden heel enthousiast gegeven. Met oog voor alle kinderen. Het schooldebat was een mooie afsluiting. Britt won de tweede prijs. Haar woorden tijdens de uitreiking: ‘De stress is helemaal weg, ik moet bijna huilen van geluk.’ Dankjewel.” -
PARTNERS EN REFERENTIES
Samen bereik je meer. Daarom werkt Stichting Discussiëren Kun Je Leren samen met een aantal partners om haar doelen te bereiken.